Zapłać w 3 ratach
Poniższe warunki znajdują zastosowanie pomiędzy Klarna Bank AB (publ) ("Klarna", "my" lub "nas") a użytkownikiem, który dokonał zakupu i chce zrealizować płatność w wygodny sposób. Wybierając niniejszą opcję płatności użytkownik akceptuje niniejsze Warunki.
Jak to działa?
-
W celu dokonania płatności należy użyć własnej, ważnej karty debetowej lub kredytowej.
-
Użytkownik musi mieć ukończone 18 lat, mieć miejsce zamieszkania w Polsce i posiadać zdolność do zawarcia prawnie wiążącej umowy.
-
Pierwsza płatność jest pobierana w momencie potwierdzenia zamówienia przez sprzedawcę (zazwyczaj jest to data wysyłki) lub w momencie złożenia zamówienia, a kolejne dwie płatności tej samej wysokości są pobierane automatycznie po 30 i 60 dniach od daty pierwszej płatności. O terminach płatności użytkownik jest informowany drogą elektroniczną, a dodatkowo terminy te można sprawdzić w aplikacji Klarny.
-
Roszczenie sprzedawcy o zapłatę całej kwoty, którą użytkownik jest zobowiązany zapłacić z tytułu transakcji związanej z zakupem zawartej ze sprzedawcą, łącznie z wszelkimi prawami i gwarancjami z nim związanymi, jest przelewane ze sprzedawcy na Klarnę w momencie potwierdzenia przez sprzedawcę zamówienia złożonego przez użytkownika (zazwyczaj w momencie wysyłki produktu(-ów)). Na mocy niniejszych Warunków użytkownik i Klarna uzgadniają zmianę terminów płatności pierwotnego zobowiązania do zapłaty obciążającego użytkownika, które zostaje podzielone na raty. W związku z tym użytkownik przyjmuje niniejszym do wiadomości, że z chwilą przelewu Klarna staje się wierzycielem, a płatności należy dokonywać na rzecz Klarny, zgodnie z informacjami dotyczącymi płatności udostępnionymi użytkownikowi.
-
W ramach usługi „Zapłać w 3 ratach” nie nalicza się odsetek ani innych obciążeń, a także nie pobiera się dodatkowych opłat, jeżeli użytkownik przestrzega harmonogramu automatycznych spłat. Zaległe, niezapłacone w terminie raty, wraz z doliczonymi odsetkami za opóźnienie, zostaną automatycznie pobrane ponownie w kolejnym zaplanowanym terminie płatności, chyba że takie zaległe kwoty zostaną spłacone wcześniej.
-
Jeżeli użytkownik skutecznie odstąpi od umowy dotyczącej zakupu, wówczas kwota należna Klarnie zostanie automatycznie umorzona. Jeżeli użytkownik zwróci towar, a sprzedawca potwierdzi dokonanie zwrotu, zwrócimy użytkownikowi kwotę, którą nam wpłacił i umorzymy pozostałą należność, którą był zobowiązany zapłacić.
-
W przypadku pytań dotyczących jakości lub wysyłki zamówienia, prosimy o kontakt ze sprzedawcą, u którego dokonano zakupu.
-
Wydawca karty użytkownika może naliczać odsetki lub opłaty zgodnie z umową z nim zawartą. W przypadku pytań dotyczących tych obciążeń należy skontaktować się z wydawcą karty.
Użytkownik upoważnia nas do pobrania dwóch pozostałych płatności z karty użytkownika w terminie płatności bez dodatkowego powiadomienia. W przypadku, gdy sprzedawca nie obciąży użytkownika za całe zamówienie w tym samym momencie, możemy utworzyć dodatkowe zlecenie „Zapłać w 3 ratach” dla każdego obciążenia dokonanego przez sprzedawcę. Każda z takich części zamówienia będzie miała swój własny termin płatności zależny od tego, kiedy sprzedawca potwierdzi daną część zamówienia użytkownika. Taka sytuacja może często mieć miejsce, gdy sprzedawca nie wysyła wszystkich pozycji z zamówienia użytkownika w tym samym momencie.
Użytkownik ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na podstawie niniejszych Warunków bez podania przyczyn i bez dodatkowych kosztów związanych z odstąpieniem w ciągu 14 dni od zawarcia umowy. W celu wykonania prawa odstąpienia użytkownik powinien wysłać oświadczenie przed upływem terminu na odstąpienie korzystając z naszych danych kontaktowych dostępnych na tej stronie. Jeżeli użytkownik wyśle oświadczenie przed upływem terminu, termin uważa się za zachowany. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje jeżeli umowa została całkowicie wykonana na żądanie użytkownika przed upływem terminu 14 dni.
Po dokonaniu zakupu w sklepie, prawo użytkownika do odstąpienia od zakupu podlega zasadom anulowania zamówień stosowanym przez sklep oraz obowiązującym przepisom prawa, dlatego należy zapoznać się z informacjami na stronie internetowej sklepu dotyczącymi zasad anulowania zamówień oraz z instrukcjami dotyczącymi sposobu anulowania zamówienia i zwrotu towaru (towarów), jeśli został on już otrzymany. W przypadku anulowania zamówienia zgodnie z zasadami anulowania zamówień stosowanymi przez sklep oraz z obowiązującymi przepisami prawa, niniejsze Warunki zostaną automatycznie rozwiązane, a my anulujemy wszelkie pozostałe płatności i zwrócimy wszelkie kwoty, którymi użytkownik został już obciążony. W takim przypadku użytkownik nie jest zobowiązany do osobnego odstąpienia od niniejszych Warunków.
O czym jeszcze należy wiedzieć?
Akceptowane karty i przechowywanie danych karty. Używana karta musi być ważna i wydana na rzecz użytkownika. To, czy można dokonać zapłaty za pomocą niniejszej opcji płatności, zależy wyłącznie od naszego uznania. Możemy ograniczyć rodzaje kart, które akceptujemy. Jeżeli dany rodzaj karty nie jest akceptowany, użytkownik zostanie o tym poinformowany przed dokonaniem zakupu. Akceptujemy większość ważnych kart kredytowych i debetowych, których data ważności nie upływa w najbliższej przyszłości. Nie akceptujemy kart przedpłaconych. W przypadku akceptowanych przez nas kart, najpierw dokonujemy autoryzacji transakcji w celu dokonania pierwszej płatności kartą w punkcie zakupu. Kwota transakcji nie zostanie pobrana do momentu potwierdzenia zamówienia przez sprzedawcę, ale wydawca karty może ograniczyć dostęp do autoryzowanej kwoty oczekując na potwierdzenie.
Nawet jeżeli karta użytkownika zostanie unieważniona, jest on zobowiązany do zwrotu należnej nam kwoty na nasze żądanie. W przypadku zmiany danych karty użytkownika w okresie pomiędzy datą zakupu dokonanego przez użytkownika a datą ostatniej płatności, użytkownik jest zobowiązany do przekazania Klarnie zaktualizowanych danych karty. Klarna umożliwi użytkownikowi aktualizację tych danych drogą elektroniczną. W przypadku niepodania aktualnych danych, użytkownik upoważnia Klarnę do uzyskania aktualnych danych od wydawcy karty, o ile są one dostępne. Brak aktualizacji danych może spowodować niedotrzymanie terminu płatności przez użytkownika, w którym to przypadku mogą zostać naliczone odsetki za opóźnienie.
Użytkownik upoważnia nas do przechowywania danych jego karty w naszych systemach. Będziemy korzystać z tych informacji w celu autoryzacji przyszłych płatności na podstawie niniejszych Warunków. O ile użytkownik nie wyrazi sprzeciwu, możemy również wykorzystać te informacje w celu wygodnego uzupełniania danych dotyczących karty w przypadku przyszłych zakupów. Użytkownik może zarządzać swoimi kartami i danymi drogą elektroniczną. W przypadku, gdy Klarna otrzyma od wydawcy karty użytkownika zaktualizowane dane karty, użytkownik wyraża zgodę na przechowywanie tych zaktualizowanych danych w naszym systemie.
Opóźnienie w płatnościach. W przypadku, gdy w terminie płatności nie będziemy w stanie pobrać należnej kwoty za pomocą wybranej przez użytkownika metody płatności, prześlemy użytkownikowi powiadomienie i wyznaczymy dodatkowy okres trwający od dwóch do siedmiu dni roboczych na dokonanie aktualizacji metody płatności lub zapewnienie wystarczającej ilości środków na wybranej karcie. Jeśli użytkownik zaktualizuje swoją kartę, możemy niezwłocznie podjąć próbę pobrania zaległej płatności. W przeciwnym razie będziemy próbowali ponownie obciążyć kartę użytkownika po upływie okresu od dwóch do siedmiu dni. Należy pamiętać o tym, aby zapewnić wystarczającą ilość środków na dokonanie płatności w wyznaczonych terminach. Jeżeli nie będziemy w stanie pobrać drugiej raty w wyznaczonym dodatkowym okresie, wówczas przy obciążaniu karty kolejną i ostatnią ratą będziemy próbowali ponownie obciążyć kartę użytkownika zaległą, niezapłaconą w terminie kwotą.
W przypadku, gdy użytkownik nie zapłaci za zakup w terminie, zastrzegamy sobie prawo do naliczania odsetek za opóźnienie według rocznej stopy oprocentowania równej aktualnie obowiązującej stopie odsetek maksymalnych za opóźnienie. Stopa odsetek maksymalnych za opóźnienie wynosi dwukrotność sumy stopy referencyjnej Narodowego Banku Polskiego i 5,5. W przypadku zmiany stopy referencyjnej NBP, stopa odsetek za opóźnienie znajdująca zastosowanie do płatności użytkownika jest automatycznie podwyższana lub obniżana, stosownie do przypadku, począwszy od dnia wejścia w życie zmiany stopy referencyjnej. Niniejsze prawo do naliczania odsetek za opóźnienie ma pierwszeństwo przed wszelkimi niezgodnymi z nim postanowieniami naszych umów z użytkownikiem.
Dostęp do raportu kredytowego, sprawdzenie tożsamości i sprawozdawczość. Po zgłoszeniu chęci skorzystania z niniejszej opcji płatności Klarna zweryfikuje tożsamość użytkownika. Weryfikacja tożsamości odbywa się w celu spełnienia wymogów dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu oraz w celu zapobiegania oszustwom. Użytkownik będzie zobowiązany dostarczyć Klarnie na żądanie informacje i dokumenty niezbędne do weryfikacji tożsamości. Możemy również zweryfikować podane przez użytkownika informacje w bazie danych prowadzonej przez podmiot zewnętrzny.
Możemy złożyć zapytanie o użytkownika w rejestrach kredytowych. To zapytanie może mieć wpływ na ocenę kredytową i szanse użytkownika na uzyskanie finansowania w przyszłości. Możemy również sprawdzić ważność karty użytkownika i zażądać autoryzacji od wydawcy karty. W takim przypadku w historii kredytowej użytkownika nie będzie widniał żaden wpis dotyczący tych płatności. Informacje na temat opóźnienia w płatnościach, braku płatności lub innych zaległości związanych z zakupem mogą zostać przekazane do rejestru kredytowego i znaleźć się w raporcie kredytowym użytkownika, co może wpłynąć na ocenę jego wiarygodności kredytowej.
Wcześniejsza spłata i zwroty. Użytkownik może w każdej chwili spłacić pozostałe należności, za co nie pobierzemy od niego żadnych opłat. W razie anulowania zamówienia zgodnie z zasadami anulowania zamówień obowiązującymi w danym sklepie lub obowiązującymi przepisami prawa, anulujemy wszelkie pozostałe płatności i zwrócimy na kartę użytkownika pobrane przez nas kwoty. Wszelkie kwoty związane z częściowym zwrotem towarów lub środków zaliczone na poczet zakupu pomniejszą saldo do zapłaty przez użytkownika. Użytkownik będzie zobowiązany do dalszego dokonywania wcześniej ustalonych płatności w wyznaczonych terminach, aż do momentu całkowitej spłaty salda. Jeśli saldo użytkownika jest dodatnie, użytkownik upoważnia nas do przelania salda z powrotem na jego kartę lub jakąkolwiek inną kartę użytkownika, której dane otrzymamy.
Rozporządzanie naszymi prawami. Możemy przenieść na dowolną osobę lub podmiot bądź w inny sposób rozporządzać naszymi prawami, środkami prawnymi, uprawnieniami i dodatkowymi prawami lub udziałami wynikającymi z niniejszej umowy.
Naruszenie. Użytkownika dopuszcza się naruszenia w przypadku, gdy: (a) użytkownik nie dokona żadnej płatności w wyznaczonym terminie po upływie ewentualnego dodatkowego okresu (okresów); (b) zostanie wszczęte przeciwko niemu postępowanie upadłościowe lub naprawcze; (c) użytkownik poda nam nieprawdziwe, wprowadzające w błąd lub nieprawidłowe informacje; lub (d) użytkownik naruszy lub odmawia przestrzegania któregokolwiek z postanowień dotyczących niniejszej opcji płatności.
W przypadku dopuszczenia się przez użytkownika naruszenia Klarna może: (a) niezwłocznie obciążyć użytkownika kwotą zaległych należności w ramach zakupu „Zapłać w 3 ratach”, przy użyciu dowolnej karty przypisanej do użytkownika, której dane posiadamy lub na podstawie oddzielnej faktury; (b) zlecić firmie windykacyjnej odzyskanie należności; oraz (c) zgłosić informacje o zaległości w płatnościach do rejestrów kredytowych.
Wykorzystanie przez nas danych osobowych użytkownika
Klarna przetwarza dane osobowe użytkownika w celu realizacji naszych zobowiązań wynikających z niniejszej umowy oraz w dodatkowych celach określonych w naszej Polityce Prywatności. Informacja o polityce prywatności jest dostępna tutaj oraz na naszej stronie internetowej, a korzystając z usług Klarny użytkownik potwierdza, że zapoznał się z tą Informacją. Przetwarzamy dane osobowe m.in. w celu identyfikacji użytkownika i przeprowadzania analiz klientów, oceny kredytowej, marketingu i rozwoju działalności. Możemy również przekazywać dane użytkownika wybranym partnerom (takim jak rejestry kredytowe), którzy mogą mieć siedzibę poza UE/EOG. W Informacji o polityce prywatności znajduje się więcej szczegółów na temat udostępniania przez nas danych, praw przysługujących użytkownikom w odniesieniu do ich danych, sposobów kontaktowania się z nami w przypadku pytań lub składania skarg do organów nadzorczych.
Reklamacje
Użytkownik ma prawo złożyć reklamację w przedmiocie usługi na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Reklamację można złożyć w dowolny z poniższych sposobów:
-
na piśmie – wysyłając reklamację pocztą lub składając ją osobiście pod następującym adresem: Klarna Bank AB, Sveavägen 46, 111 34 Sztokholm, Szwecja;
-
ustnie – kontaktując się z obsługą klienta Klarna telefonicznie (dane kontaktowe znaleźć można na stronie Działu obsługi klienta Klarna);
-
w postaci elektronicznej – używając funkcji czatu w aplikacji Klarna lub na stronie Działu obsługi klienta Klarna.
Udzielimy odpowiedzi na reklamację użytkownika bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 30 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli ze względu na stopień skomplikowania sprawy nie będziemy mogli dotrzymać tego terminu, wyjaśnimy użytkownikowi przyczynę opóźnienia, wskażemy okoliczności, które muszą być ustalone dla rozpatrzenia sprawy i określimy przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
Jeśli użytkownik skontaktuje się z nami poprzez funkcję czatu lub telefonicznie, odpowiemy na jego reklamację przez e-mail na adres wskazany przez użytkownika, ewentualnie – jeżeli użytkownik złoży taki wniosek – listownie pocztą na adres użytkownika. Jeśli jednak użytkownik prześle nam reklamację pocztą, odpowiemy na jego reklamację na piśmie pocztą na adres wskazany przez użytkownika, ewentualnie – jeżeli użytkownik złoży taki wniosek – przez e-mail.
Użytkownik ma prawo do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Rzecznik Finansowy jest podmiotem uprawnionym do rozwiązywania sporów związanych z naszymi usługami, które mogą powstawać pomiędzy nami a użytkownikiem. Dane kontaktowe Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania są dostępne pod adresem https://rf.gov.pl/.
Reklamację można złożyć w dowolnym języku urzędowym Unii Europejskiej za pośrednictwem platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR) udostępnionej przez Komisję Europejską: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Użytkownik może skierować reklamację do Szwedzkiej Krajowej Rady ds. Sporów Konsumenckich (ARN). Klarna będzie uczestniczyć w takim postępowaniu i jest do tego zobowiązana zgodnie z obowiązującym prawem. Informacje o wymaganiach związanych z dostępem można znaleźć na stronie internetowej ARN: http://www.arn.se/. Użytkownik może również skontaktować się z ARN drogą pocztową lub osobiście: Allmänna reklamationsnämnden, skrytka pocztowa 174, 101 23 Sztokholm, Szwecja, adres dla odwiedzających: Kungsholmstorg 5, Sztokholm.
Prawo właściwe i właściwość sądów
W zakresie wymaganym przez znajdujące zastosowanie przepisy prawa nasza relacja umowna z użytkownikiem wynikająca z niniejszego sposobu płatności, w tym nasze relacje przedkontraktowe, podlegają prawu polskiemu. Wszelkie spory wynikające z niniejszego sposobu płatności lub z nim związane podlegają sądom właściwym zgodnie ze znajdującymi zastosowanie przepisami o właściwości sądów, w tym przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
Język
Nasza komunikacja z Klientem, jak również dokumenty wynikające z wzajemnych relacji, będą sporządzane w języku polskim. Dodatkowo mogą być one sporządzane w języku angielskim. Jeżeli użytkownik jest obywatelem polskim, wówczas w przypadku jakichkolwiek rozbieżności pierwszeństwo mają dokumenty sporządzone w języku polskim.
Klarna
Klarna Bank AB (publ) jest spółką utworzoną zgodnie z prawem szwedzkim i jest zarejestrowana w szwedzkim Urzędzie Rejestracji Spółek. Jej numer organizacyjny to 556737-0431. Klarna Bank AB (publ) jest instytucją kredytową upoważnioną do świadczenia usług finansowych przez Finansinspektionen (szwedzki Urząd Nadzoru Finansowego).
Więcej informacji o Klarnie można znaleźć na stronie: https://www.klarna.com/pl/
Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Sztokholm, nr org.: 556737-0431